خواندنی ها پرسش و پاسخ سخن ما فيلسوفان امروز ايران اساتيد فلسفه
عبدالكريم‌ سروش‌ : شريعتي‌، پروژه‌ بازرگان‌ را به‌ اوج‌ رساند و نه‌ فقط‌ يك‌ دنياي‌ آباد، بلكه‌ يك‌ انقلاب‌ دنيوي‌ را از دل‌ دين‌ بيرون‌ آورد.     ::    هراكليت‌ : شما هرگز نمي‌توانيد در يك‌ رودخانه‌، دوبار شنا كنيد. امّا كراتيلوس‌ در برابر او مي‌گفت‌:اما شما قادر نيستيد حتي‌ براي‌ يك‌ بار هم‌ در رودخانه‌ شنا كنيد؛ زيرا هم‌ همان‌ رودخانه‌ و هم‌ شما چنان‌ تغييرپذير هستيد كه‌ لغات‌ «همان‌» و «شما» داراي‌ معناي‌ واقعي‌ نيستند.     ::    بودا : رهرو از دست‌، آگاه‌، از پاي‌ آگاه‌، از رفتار خويش‌ آگاه‌ است‌. تنها و خرسند است‌، او را رهرو مي‌خوانند.     ::    بودا : رهرو شاد از هشياري‌، با بيم‌ در تن‌ آساني‌ مي‌نگرد، بالا مي‌رود به‌ كردار آتش‌، و بندها را همه‌، خواه‌ خُرد خواه‌ كلان‌، مي‌سوزاند.     ::    ويتگنشتاين‌ : آنچه‌ ما نابود مي‌كنيم‌، چيزي‌ نيست‌ جز خانه‌هايي‌ مقوايي‌ و ما زمينه‌ زبانهايي‌ را كه‌ آنها روي‌ آن‌ بر پا شده‌اند، صاف‌ مي‌كنيم‌.     ::    عبدالكريم‌ سروش‌ : انقلاب‌ اسلامي‌ در كشورما، انقلاب‌ بسيار پرشوري‌ بود، پرهيجان‌ بود، پر از عشق‌ بود، اما فقر تئوريك‌ داشت‌، و اين‌ فقر تئوريك‌ يعني‌ كمبود همان‌ سهمي‌ كه‌ عقل‌، بايد نسبت‌ به‌ آن‌ اداء كند و همچنان‌، اين‌ فقر، باقي‌ مانده‌ است‌.     ::    نيچه‌ : زاهدانه‌ترين‌ حرفي‌ كه‌ شنيده‌ام‌:«در عشق‌ حقيقي‌، روح‌ است‌ كه‌ تن‌ را در آغوش‌ مي‌گيرد».     ::    دكارت‌ : از آنجا كه‌ من‌ مي‌توانم‌ به‌ نحو واضح‌ و متمايزي‌، وجود ذهن‌ را مستقل‌ از بدن‌، درك‌ كنم‌، بنابراين‌ ذهن‌ بايد براي‌ خود وجودي‌ مستقل‌ داشته‌ باشد.     ::    ويتگنشتاين‌ : گزاره‌ها نمي‌توانند راجع‌ به‌ امر برتر، چيزي‌ را بيان‌ كنند.     ::    نيچه‌ : زاهدانه‌ترين‌ حرفي‌ كه‌ شنيده‌ام‌:«در عشق‌ حقيقي‌، روح‌ است‌ كه‌ تن‌ را در آغوش‌ مي‌گيرد».
پايان نامه ها  
الاشارات و التنبيهات ، اثر حجه‌الحق ابن‌سينا، شرح خواجه نصيرالدين‌طوسي
تناسخ و مقايسه آن با رجعت
وحدت و كثرت در فلسفه اسلامي
حقيقت عقل در فلسفه اسلامي و حديث
ولايت در عقل (حكمت) و عرفان
قاعده‌الواحد و ثمرات آن
اتحاد عاقل و معقول و عقل از ديدگاه فلاسفه اسلامي
تبيين و نقد فلسفه اخلاق كانت
التقديسات ميرمحمدباقر داماد
فلسفه زندگي و بررسي تاثيرات هدفمندي بشر از ديدگاه اسلام
الحكمه في الشعر العربي المعاصر
عقل در فلسفه اسپينوزا
مسئله شر از ديدگاه جي. ال. مكي و نقد و بررسي آن از ديدگاه فلسفه اسلامي
سير تكاملي نفس انساني در قوس صعود
تعارضات جهان‌شناختي در فلسفه كانت
شك در فلسفه دكارت
قطب‌الدين شيرازي و علم‌الانوار در فلسفه اسلامي
منتخب الرسائل شامل رساله‌هاي: انموذح از ذوقيات عقلي و معقولات ذوقي، وجدانيات و ذوقيات ، كواكب الثواقب و توحيد
كيفيات نفساني از ديدگاه صدرا
نقد و بررسي حقيقت از ديدگاه افلاطون
بررسي معيارهاي صفات ذات و فعل از ديدگاه مفسران و فيلسوفان
امكان در فلسفه اسلامي
نظريه سعادت در فلسفه ارسطو
قضاياي تحليلي و تاليفي از ديدگاه پوزيتيويسم منطقي و كواين
رابطه طبيعيات و مابعدالطبيعه در حكمت ابن‌سينا
تحليل انتقادي آراء ابتكاري حكيم مؤسس آقا علي مدرس طهراني در حكمت متعاليه
بررسي قاعده بسيط الحقيقه، تاريخچه، نتايج و لوازم آن
كليات از ديدگاه فخر رازي و راسل
لوازم معنايي اصالت وجود و تاثير آن در تمايز حكمت متعاليه از فلسفه مشا
روشنگري در فلسفه كانت

1234