خواندنی ها پرسش و پاسخ سخن ما فيلسوفان امروز ايران اساتيد فلسفه
بودا : آنان‌ كه‌ به‌ راه‌ قدسي‌ نرفته‌ و در جواني‌ گنجي‌ نياندوخته‌اند، مرغان‌ ماهيخوار پير را مانند كه‌ در درياچه‌اي‌ بي‌ماهي‌ از ميان‌ مي‌روند.     ::    بودا : غافلان‌ و ابلهان‌ به‌ تن‌ آساني‌ درافتند، و دانا از هشياري‌ خويش‌ چنان‌ نگهباني‌ كند كه‌ از نيكوترين‌ گنج‌.     ::    علامه‌ طباطبايي‌ : اصل‌ اصيل‌ در هر چيز، وجود و هستي‌ اوست‌ و ماهيت‌ وي‌ پنداري‌ است‌، يعني‌ واقعيت‌ هستي‌ به‌ خودي‌ خود (بالذات‌ و لنفسه‌) واقعيت‌ دار، يعني‌ عين‌ واقعيت‌ بوده‌ و همه‌ي‌ ماهيات‌ با وي‌، واقعيت‌ دار و بي‌ وي‌ (به‌ خودي‌ خود) پنداري‌ و اعتباري‌ مي‌باشند.     ::    آلكمايون‌ (در پاسخ‌ نامه‌ دعوت‌ داريوش‌) : همه‌ مردم‌ گفتار آز سيري‌ناپذير و شهرت‌ پرستي‌ هستند، اما من‌ كه‌ از فزون‌ جويي‌ گريزانم‌ نمي‌توانم‌ به‌ سرزمين‌ ايران‌ بيايم‌. من‌ به‌ اندك‌ قانعم‌ تا هماهنگ‌ با فكر و منظور من‌ باشد.     ::    بودا : رهرو شاد از هشياري‌، با بيم‌ در تن‌ آساني‌ مي‌نگرد، بالا مي‌رود به‌ كردار آتش‌، و بندها را همه‌، خواه‌ خُرد خواه‌ كلان‌، مي‌سوزاند.     ::    هراكليت‌ : ما در يك‌ رودخانه‌، هم‌ پا مي‌گذاريم‌ و هم‌ نمي‌گذاريم‌. ما هم‌ هستيم‌ هم‌ نيستيم‌.     ::    بودا : راستي‌ كه‌ خود، بد مي‌كند و خود را مي‌آلايد، خود گردِ بدي‌ نمي‌گردد و خود پاك‌ مي‌شود. پاكي‌ و ناپاكي‌ از خود است‌. كسي‌ ديگري‌ را پاك‌ نمي‌كند.     ::    هراكليت‌ : هنگامي‌ كه‌ زاييده‌ مي‌شوند، آرزوي‌ زندگي‌ كردن‌ دارند و سرنوشت‌ (مرگ‌) خود را پذيرفتن‌؛ يا بيشتر از آن‌ آسودن‌ و فرزنداني‌ پشت‌ سر مي‌نهند كه‌ بار ديگر با سرنوشت‌ (مرگ‌) روبه‌رو مي‌شوند.     ::    هراكليت‌ : به‌ اين‌ لوگوس‌، كه‌ موجودي‌ جاودان‌ است‌، آدميان‌، نانيوشندگانند، چه‌ پيش‌ از آنكه‌ بشنوندش‌، و چه‌ پس‌ از آن‌.     ::    دكتر شريعتي‌ : روشنفكران‌ ما هميشه‌ مأيوسند! مي‌گويند هجده‌ سال‌ پيش‌ چند دفعه‌ در خيابان‌ جيغ‌ و داد كرديم‌، ديديم‌ فايده‌اي‌ ندارد، مأيوس‌ شديم‌! ما حق‌ نداريم‌ مأيوس‌ شويم‌.
پايان نامه ها  
الاشارات و التنبيهات ، اثر حجه‌الحق ابن‌سينا، شرح خواجه نصيرالدين‌طوسي
تناسخ و مقايسه آن با رجعت
وحدت و كثرت در فلسفه اسلامي
حقيقت عقل در فلسفه اسلامي و حديث
ولايت در عقل (حكمت) و عرفان
قاعده‌الواحد و ثمرات آن
اتحاد عاقل و معقول و عقل از ديدگاه فلاسفه اسلامي
تبيين و نقد فلسفه اخلاق كانت
التقديسات ميرمحمدباقر داماد
فلسفه زندگي و بررسي تاثيرات هدفمندي بشر از ديدگاه اسلام
الحكمه في الشعر العربي المعاصر
عقل در فلسفه اسپينوزا
مسئله شر از ديدگاه جي. ال. مكي و نقد و بررسي آن از ديدگاه فلسفه اسلامي
سير تكاملي نفس انساني در قوس صعود
تعارضات جهان‌شناختي در فلسفه كانت
شك در فلسفه دكارت
قطب‌الدين شيرازي و علم‌الانوار در فلسفه اسلامي
منتخب الرسائل شامل رساله‌هاي: انموذح از ذوقيات عقلي و معقولات ذوقي، وجدانيات و ذوقيات ، كواكب الثواقب و توحيد
كيفيات نفساني از ديدگاه صدرا
نقد و بررسي حقيقت از ديدگاه افلاطون
بررسي معيارهاي صفات ذات و فعل از ديدگاه مفسران و فيلسوفان
امكان در فلسفه اسلامي
نظريه سعادت در فلسفه ارسطو
قضاياي تحليلي و تاليفي از ديدگاه پوزيتيويسم منطقي و كواين
رابطه طبيعيات و مابعدالطبيعه در حكمت ابن‌سينا
تحليل انتقادي آراء ابتكاري حكيم مؤسس آقا علي مدرس طهراني در حكمت متعاليه
بررسي قاعده بسيط الحقيقه، تاريخچه، نتايج و لوازم آن
كليات از ديدگاه فخر رازي و راسل
لوازم معنايي اصالت وجود و تاثير آن در تمايز حكمت متعاليه از فلسفه مشا
روشنگري در فلسفه كانت

1234